حرکت صنعت چاپ به سمت بسته بندیبا افزایش چشمگیر سهم صنعت بسته‌بندی در سفارشهای چاپی هرروز تعداد بیشتری از چاپخانه‌داران به این واقعیت که آینده چاپ در حوزه چاپ بسته‌بندی نهفته است، لمس میکنند.همچنین ظاهر یک محصول حال محصولات غذایی باشد یا محصولات چاپی مانند سالنامه مهمترین بخش در فروش کالاست.همچنین ممکن است صرف هزینه برای این مهم بالا باشد به طور مثال در قیمت چاپ سررسید امام تاثیرگذاری آن توصیف ناشدنی است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، همینطور توسعه فناوری در صنعت چاپ با این روند هماهنگ است و شرکت‌های بزرگ، فناوری‌های مرتبط با چاپ بسته‌بندی را بیشتر مدنظر بخش‌های تحقیق و توسعه خود قرار می‌دهند؛ اما بسته‌بندی چیست و اهمیت آن در دوره آینده کدام است و صنعت چاپ باید آن را از کدام دریچه و موضع ببیند؟ در تعریف بسته‌بندی آمده است که بسته‌بندی به معنای تهیه ظرف محافظ یا سیستمی که سلامت کالای مظروف را در فاصله تولید تا مصرف حفظ کند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد. از سوی دیگر بسته‌بندی مانند یک فرهنگ بومی، یا ملی و اقلیمی سیستمی است که از سویی موجبات ایجاد ارتباط بین تولیدکننده و توزیع‌کننده را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر بین آن دو و مصرف‌کننده ارتباط منظم و قابل‌اطمینانی برقرار می‌کند. بنابراین مشخص است که به بسته‌بندی باید با دو دید کاملا متفاوت ولی همسو، نگریست، دیدی معطوف به شرح وظیفه یک ظرف در قبال مظروفش و دیدی که بیشتر جنبه فرهنگی دارد و به نحوی باروحیه، خصلت‌ها، آداب‌ورسوم، موقعیت اقلیمی و منطقه‌ای کالا و به‌طورکلی فرهنگ سازنده و کشور تولیدکننده آن مربوط می‌شود. این یعنی که بسته‌بندی، نظامی است مرکب که هم وظیفه حفاظتی دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطی را بازی می‌کند و واجد جنبه اطلاع‌رسانی است و می‌تواند به‌عنوان یک رسانه، نقش‌آفرینی کند.

ادامه مطلب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Jasmine سیستمها ی تهویه مطبوع -مهتاب گستر دینی لند سیمرغ پرواز تحقیقات و پروژه های دانشجویی علوم انسانی دانستنی ها درباره فیلم و سریال دلنوشته های عادی و خاص